نکات مهم در طراحی پوستر فیلم

طراحی پوستر, پوسترهای فیلمطراحی پوستر, پوسترهای فیلم ویدیوهای عالی همچنین فرصت های بازاریابی عالی هستند. فیلم هایی مثل آواتار و سریال شوالیه تاریکی نمونه خارجی هستند و سریال اخراج و جدایی نادر از سیمین نمونه داخلی این گونه فیلم هاست. این روزها برای یک فیلم غیر معمول نیست که یک میلیارد دلار درآمد داشته باشد. در ایران بیشتر فیلم های سینماگران مشهوری چون مهرجویی، کیمیایی، کیارستمی و… . آنها صدها میلیون نسخه می فروشند. اما آیا فکر کرده ایم که چگونه این فیلم ها را بفروشیم؟ چگونه مخاطب را تشویق می کنید که فیلمی را ببیند که هنوز آن را ندیده است؟ پاسخ این سوالات را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: تبلیغات. اگر فیلم تبلیغ نشود، ممکن است هرگز آن را نبینید. حالا این فیلم را اسکورسیزی یا فروشنده خیابانی شما ساخته است! یکی از موثرترین راه ها برای بازاریابی فیلم، پوستر است. در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه توجه را جلب کنید، علاقه ایجاد کنید و مردم را به سینما بیاورید 1) جلب توجه 1.1) دزدیدن چشم عابران ساده ترین راه برای شناخت طراحی خوب است.الف از توجه به معنای جلب توجه و علاقه به معنای علاقه و علاقه، د که از تمایل و الف از عمل به معنای عملکرد و اظهار نظر می آید.این فرمول اساس هزاران کمپین است. مهمترین مرحله در این فرمول اولین قدم است که توجه رهگذران را جلب کرده و آنها را به نگاه تشویق می کند. استفاده از تصاویر تحریک آمیز و پر زرق و برق برای جلب توجه رهگذران ضروری نیست. اما این یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه است و جای تعجب نیست که هالیوود به این نوع فیلم ها روی می آورد! سازنده می تواند با استفاده از تصاویر بازیگران و یا نمایش بخشی از فضای فیلم (کمدی، عاشقانه، اکشن، ترسناک و…) در داخل پوستر، داستان فیلم را برای مخاطب قابل درک کند. برخی از پوسترهای رایج هیچ کدام زیبا نیستند و هیچ کدام از نظر طراحی محبوب نیستند. اما در جلب توجه افراد بسیار خوب عمل می کنند. استفاده از تصاویر متحرک و چشمک زن، نماهای سر و گردن بازیگران و نورپردازی از جمله راه هایی است که رهگذران را برای دیدن چند دقیقه به تخته وادار می کند. به جای استفاده از روایتحالا این تصویر می تواند نمای نزدیک از بازیگر ترسیده یا کفش های مبارز فیلم باشد (منظورم استفاده از عکس چیزی از فیلم است که موضوع فیلم را نشان می دهد) یا یک عکس ساده (مثلاً پوستر حداقل – ببینید این پست)این روش می تواند به یکباره تاثیر، توجه و علاقه ایجاد کند. بدن جنیفر نمونه کلاسیک یک پوستر معروف است. پوستری با تقلید (!) عجیب از پوستر TrueBlood. در این پوستر از جنسیت، فضا و تضادهای فراوان برای جلب توجه رهگذران استفاده شده است. این پوستر همچنین به شما ایده ای درباره محتوای فیلم می دهد. این به فیلم اجازه می دهد تا فروش بیشتری به بینندگان و طرفداران ژانر وحشت داشته باشد. همه اینها با تصاویر انجام می شود 2) ایجاد علاقه 2.1) ایجاد انگیزه برای تماشای فیلم ممکن است فیلمی را ببینید که در آن استفاده از استعاره و تصاویر با فیلم مطابقت نداشته باشد. برای مثال، فیلم شما یک درام یا هیجان انگیز عالی است که نمی توانید آن را از طریق نمادها توضیح دهید. در این صورت استفاده از تصاویری که به بیننده ایده ای از داستان فیلم می دهد بهترین ایده ای است که می توانید داشته باشید. بسیاری از بهترین پوسترهای فیلم مدرن از تصاویری استفاده می کنند که بیننده را در وسط یکی از صحنه های فیلم قرار می دهد و تنش و انگیزه زیادی را برای تماشای فیلم در بیننده ایجاد می کند.تصویری از یکی از شخصیت های اصلی فیلم در حال حل یک مشکل بزرگبرخی از افراد به پوستر نگاه می کنند و احساس می کنند باید فیلم را ببینند تا بفهمند چه اتفاقی افتاده است، پوسترهای برتر فیلم Innuendo از این روش استفاده کردند. پس از تماشای تصویر بالا، بیننده چیز زیادی از فیلم دریافت نمی کند. فقط حواستان باشد که فیلم جنبه ای سورئال یا حتی روانشناختی دارد. شاید گرم شدن کره زمین یا یک پدیده طبیعی دیگر. در واقع تصویرگر به عمد بیننده را گیج و فتنه می کند. چون تنها راه دوری از این علاقه جلوی تابلوی فیلم است. این نوع طراحی بهترین راه برای طراحی پوسترهای فیلم خلاقانه و تخیلی است. به دست آوردن این دانش سخت است، اما با تمرین می توانید به راحتی به آن دست پیدا کنید. شما می توانید هر پوستر فیلمی را که می خواهید طراحی کنید. برخی از دانش آموزان فقط زمانی انگیزه می گیرند که پول در میان باشد! تمرین کنید، سپس راهنمایی بگیرید، کار خوب انجام دهید و در نهایت انتظار پول داشته باشید.به یاد داشته باشید که استفاده از نمادها و رنگ های ساده از دل فیلم می تواند معجزه کند.تنها نام کیارستمی کافی است تا هوادارانش را به فکر فیلم جدیدش بیاندازد! اما در مورد دادرسی قانونی من چطور؟ من اصلاً کیارستمی را نمی شناسم یا سبک کیارستمی را دوست ندارم، چگونه می توانم خودم را متقاعد کنم که فیلم را ببینم؟ اینجاست که باید هوادار و غیر هوادار داشته باشیم. همیشه باید به یاد داشته باشید که احتمالا هیچ کس جیمز کامرون را نمی شناسد، بنابراین سعی کنید چیزی را روی پوستر فیلم قرار دهید که دیگران را جذب فیلم کند. در اینجا اگر بتوانید آنها (غیر طرفداران) را وارد فیلم کنید، می توانید این کار را انجام دهید. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ پوستر Inglourious Basterds را در بالا ببینید. یکی از معروف ترین تهیه کنندگان سینمای جهان و در هنر هفتم است، اما این پوستر تبلیغاتی تقریباً هیچ اشاره ای به کارگردان بزرگ ندارد. به این دلیل که طرفداران تارانتینو به خوبی می دانند که این فیلم ساخته شده است. از او. از طرفی طرفداران جدید علاقه چندانی به داستان این کارگردان ندارند.پس چرا این پوستر تارانتینو را توضیح می دهد؟ طرفداران قدیمی که می دانند تارانتینو یک محصول است، فیلم را تماشا می کننددر اینجا باید روی طرفداران و بینندگان جدیدی تمرکز کنیم که هرگز نام تارانتینو را نشنیده اند. به طور کلی، مردم عادی بیشتر با بازیگران ارتباط دارند تا با تهیه کنندگان و کارگردانان. بنابراین کشیدن تصویر یکی از شخصیت های اصلی فیلم یا نوشتن نام او با حروف درشت تاثیر تبلیغاتی بیشتری دارد. البته در نظر داشته باشید که قرار دادن تصاویر بازیگران روی پوسترهای فیلم یکی از راه های جذاب برای ایجاد جذابیت است. اما این روش تقریباً استراتژی تبلیغاتی تمام پوسترهای فیلم ایرانی است. این موضوع تا آنجا پیش رفت که مطلبی در مورد این پوسترها در سایت عفراوی نوشته شد و نویسنده آن را به عنوان اولین پوستر مدعی شد! زیرا پوستر ایرانی تنها تصویری از بازیگران از دیدگاه نویسنده است. 2.3) سبک: نگاهی که مناسب فیلم باشد چه فیلم هنری بفروشید چه بلاک باستر، سبک مهم است. برخی از پوسترهای فیلم خاطره انگیز از سبک هنری زیبا استفاده جسورانه ای کرده اند. آنچه این پوسترها را از رقابت هنری متمایز می کند، هنر آنهاست (نسخه کنایی.منظورم پوسترهایی است که فقط هنرمندان می گیرند نه مردم عادی) و شکست آن این است که سبک پوستر با خود فیلم یکی نیست.و مواد تبلیغاتی شما پوستر Watchmen در بالا نمونه ای کلاسیک از استفاده موثر از این تکنیک است. طراح با استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ پس زمینه سرد توجه علاقه مندان به کتاب را به خود جلب کرده و سبکی کمیک خلق کرده است. همچنین، این پوستر درست است زیرا از همان نوع تصویرسازی فیلم استفاده می کند (یعنی برای نشان دادن مفهوم فیلم، نه مثلاً تصویرسازی کتاب). این توافق بر این است که این پوستر بر روی جلد دی وی دی و سایر مطالب تبلیغاتی نیز قابل استفاده باشد و در نهایت پس از اکران فیلم با شکست بزرگی مواجه خواهد شد. مشکل تغییر اندازه جلد پوستر فیلم دی وی دی. بسیاری از فیلم های تولید شده از طرح های متفاوتی برای جلد دی وی دی خود نسبت به پوسترهای تبلیغاتی خود استفاده می کنند. با این حال، در بین فیلم های با کیفیت و با کیفیت، پوستر همچنان به عنوان کاور DVD استفاده می شود.همانطور که گفته شد، نکات برجسته پوستر، عنوان و تصویر باید در یک DVD کوچک مانند یک پوستر غول پیکر دیده شود، پوستر پارک ژوراسیک با این نکته مطابقت دارد و به خوبی در برش بزرگ یا کوچک دیده می شود.پوستر شما برای مدت طولانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بنابراین باید واضح و قابل ویرایش باشد. به علاوه حتی کاور نیز توانایی انجام فرآیند جلب توجه و ایجاد علاقه را دارد. 3.2) درک مطلب اگر این فیلم نمایشی صحنه ای باشد، سریال همیشه برتر است. دفتر بلیط من دلیل خوبی برای این دارم. از پرفروش‌ترین فیلم‌های این مجموعه هستند. مثل سریال هری پاتر. از یک فیلم تجاری یا جشنواره ای خوب گرفته تا یک فیلم کاملاً تجاری، تعداد کمی می توانند فروش خوبی را مانند فیلم های این مجموعه تضمین کنند. به همین دلیل است که پوسترهای فیلم سریال اغلب شمارش می شود اول از همه، این سریال مرتبط است. اغلب با عنوان بزرگ بالای بوم و تصویری که به سرعت روی پوستر قابل درک است، بهترین نمونه، سری پوسترهای The Godfather است. هر سه از طراحی، بحران و موفقیت تجاری فیلم های قبلی خود برای فروش و جلب توجه مخاطب استفاده کردند.

مطلب پیشنهادی

چگونه تصاویر پس زمینه مختلف در واتس اپ تنظیم کنم؟

تصویر پس زمینه و رنگ چت WhatsApp را تغییر دهید. نحوه تغییر تصویر پس زمینه …